8-03-2016 / 11-03-2016. Uvita

11 maart 2016 - Uvita, Costa Rica

8-3-2016-11-03-2016 Uvita
Vandaag beginnen we aan het laatste stukje van onze prachtige reis door Costa-Rica. We verblijven een nacht in de Rio Tico lodge in Ojochal. Hier slapen we in jungle tenten, die compleet zijn ingericht, zelfs met een mooi badkamertje. We besluiten om de laatste dagen lekker te genieten van de omgeving waarin de lodges staan. Hier is dat een rivier die recht voor onze tent langs stroomt. We luieren en poedelen wat en Peter en Piet maken een kleine wandeling. Ilse zie ik voor het eerst met een boek zitten en bedenk me dan, dat de e-readers die we mee genomen hebben nog niet eens uit de koffers zijn geweest. We hebben zoveel gewandeld, en ondernomen dat we daar geen tijd voor gehad hebben. Het thuisfront kan zich er niets bij voorstellen waarschijnlijk, maar we liggen hier gemiddeld om half negen al in bed! Niet omdat we ons vervelen hoor, maar we zijn dan gewoon afgebrand! De dagen beginnen hier ook veel vroeger. Meestal zijn we om half zes klaar wakker. Dat zal wennen zijn in Waspik. De volgende twee dagen brengen we door in Uvita bij de Cacatua lodge. We bezoeken  Uvita, luieren op het ( verlaten) strand, door het opkomende water moeten we steeds op zoek naar een hoger gelegen plaatsje onder de bomen. In de zon zitten is geen optie. Veel te warm en geen zuchtje wind. Er is een klein restaurantje waar een zwembad bij is, als je daar je  lunch gebruikt, mag je er zwemmen en douchen. Dat lijkt ons een strak plan en het bevalt ons zo goed dat we er ook s'avonds eten. Ilse, Piet en zelfs Peter genieten van een vers gevangen tonijn, die overheerlijk smaakt.  Dan breekt de laatste echte vakantie dag aan, we gaan nog naar een dorpje dat een half uur rijden, omhoog een stijle bergweg op. We rijden over een bergkam, waardoor  je aan twee kanten een prachtig uitzicht hebt. Het dorpje Boruca wordt voornamelijk door afstammelingen van de Boruca indianen bewoond. Ze spreken er een eigen taal en ze maken van balsa-hout snijwerk. Dit wordt overal in C-R verkocht. Maar hier zien we hoe ze het snijden en verven. Het zijn geen indianen met een verentooi op hun hoofd en ze wonen ook niet in een wigwam. Maar ze zijn uiterst gastvrij. We krijgen een glas fris aangeboden van een vriendelijke mevrouw omdat het zo warm is.We willen er voor betalen, maar daar wil ze niets van weten en we krijgen nog wat sinaasappels mee voor onderweg. De lunch van deze dag is erg groot uitgevallen, dus we besluiten om s' avonds alleen koffie met taart te nemen, de serveerster is zo vriendelijk dat we het grappig vinden. Totdat we de rekening krijgen..... Wisten wij veel dat een lekker stuk taart zo duur is in C-R. :-)

We blikken terug op een fantastische reis die we gemaakt hebben om onze 25 jarige vriendschap te vieren. Morgen vertrekken we naar San Jose om de auto in le leveren en te overnachten voor we zaterdag naar Nederland vliegen.
PURA VIDA COSTA RICA.
Groetjes van Piet, Ilse, Peter en Cathy

1. Caro:
    11 maart 2016
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt zo te lezen. Alvast een hele goede terugreis gewenst. De lente is in aantocht hier dus dat komt goed!
  2. Hans van Gorp:
    11 maart 2016
    Tsjonge wat gaat dat snel voorbij. Voor ons maar voor jullie zeker. Iedere dag opnieuw genieten van die wereld die zo anders is dan wat je gewend bent. Maak er nog een mooie en gezellige laatste dag van met z'n vieren.
    Bedankt voor de mooie foto's en verhalen. We hebben jullie jubileumsreis op een leuke manier een stukje mogen mee beleven.
    Goede reis morgen en tot snel.
    Hans en Diny
  3. Cathy:
    11 maart 2016
    We liggen nu aan het zwembad bij onze laatste accomodatie ! Dank voor jullie reactie's. We hebben ze met plezier gelezen! Groetjes Cathy
  4. Git:
    12 maart 2016
    WoW, ik heb alle verslagen inmiddels gelezen ende foto's bekeken. Ziet er allemaal indrukwekkend en mooi uit. Onvergetelijk volgens mij. Nog even genieten en een heel goede en veilige reis terug. Tot morgen. Groeten Git
  5. Marijke Cobelens:
    13 maart 2016
    Dat wordt weer wennen! Maar top vakantie gehad lijkt mij! Op naar de zomer! Groetjes Marijke