Tipi Jungla. 2-03-2016/5-03-2016

2 maart 2016 - Dominical, Costa Rica

2-03-2016/5-03-2016

We zijn onderweg naar een heel klein plaatsje Hattillo aan de Pacific. Daar zullen we drie nachten slapen bij: Tipi Jungla eco lodge in een tipi tent hoog in de bomen. Net voor we arriveren bij onze bestemming, rijdend over een bumpy road, ligt er een boom over de weg. We stonden erbij en keken er naar. Maar gelukkig arriveren er mannen van de electriciteits maatschappij die met kettingzagen aan de slag gaan bij een temperatuur  van 36 graden. We worden hartelijk ontvangen door Mario en Manon die ons de tipi's laten zien. Wouw....dit is bijzonder. We hebben allebei een tipi met daarin een groot bed, een terrasje ervoor en een klein badkamertje met een toilet en douche, die alleen koud water heeft. Dat is even wennen maar met deze temperaturen lukt dat wel. Er is geen electriciteit. Dus geen wifi, watssapp en opladen kan alleen bij de ontbijttafel. Terug naar de natuur noemen ze dat hier. Maar eerlijk gezegd heeft het een bepaalde charme. Als we 's avonds in de  tipi kruipen blijven alle twee  "de deuren"  open, net als de punt boven in de tipi. We kijken zo naar buiten. 'S nachts krijsen de cicade's  er vrolijk op los. De volgende dag gaan we een wandeling maken naar een grote waterval. Het is drie kilometer berg op waarts, We lijken wel gek. Het is half tien en al 34 graden. Het is niet te harden en Ilse en ik puffen regelmatig uit, het lijkt of bij ieder van ons de " koppakking " lek is. Gelukkig kunnen we lekker zwemmen en poedelen onder de waterval. Later op de avond als het donker is gaan we een wandeling maken met onze gastheer diep in de jungle. We krijgen uitleg over de mooie groene kikker met de rode ogen, de gladiator kikker, spinnen en een van de giftigste slangen (bushmaster) van C-R. De volgende dag gaan we naar het Manuel Antonio park, wat een cultuur schok! Veel Amerikanen die er rondlopen, wij vinden het erg toeristisch wat wij niet eerder gezien hebben. We pikken gelijk nog een mooie zonsondergang mee op het strand van Hatillo. Met z'n vieren op een oneindig strand hier van genieten, heel bijzonder. We eten bij onze gastheer die een pasta gemaakt heeft. Er zijn nog twee gasten gearriveerd en als de man begint  praten is het al snel duidelijk dat hij bij ons uit de buurt komt. Ja hoor, uit Geertruidenberg. Ohh roepen wij, uit Den Berg! Zo zie je maar wat de wereld toch klein is! Groetjes van Ilse, Peter, Piet en Cathy

I

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans van Gorp:
    7 maart 2016
    Het gaat prima daar in de jungle, zo te zien. Als alleen een stopcontact ontbreekt aan die boom dan valt ' back to nature' nog wel mee. Ik heb alleen de passende kleding gemist bij de Tarzanswing van vorige week.
    Benieuwd wat deze laatste week jullie nog brengt. We kijken weer uit naar het volgende bericht over jullie reis.
    groeten
    Hans en Diny
  2. Marian Kuijpers:
    8 maart 2016
    Wat een ervaring zo midden in de jungle. Lijkt me ook best een beetje eng met al die onbekende beesten en vooral beestjes ;-)
    Nog een paar fijne dagen.
    Groetjes Marian en Thé
  3. Lisette Trommelen:
    8 maart 2016
    Wat een mooie foto`s en verhalen zeg.
    Geniet ze nog met z`n allen!!
    Lieve groetjes