21-22februari Cahuita

23 februari 2016 - Cahuita, Costa Rica

21februari 2016
Vandaag hebben we een reisdag gehad. Na een lekker ontbijt, met de boot naar t vaste land waar we in Gualipes onze auto ophalen. Een mooie groteToyota Fortuner. Alle koffers erin en weg zijn we. We rijden ongeveer 135 km om dan te arriveren bij de 3 Bamboo lodge in Cahuita. Het  is tegen vijf uur als we aankomen en na een uurtje brengt onze gastvrouw ons naar het centrum van Cahuita om te gaan eten, ze pikt ons later ook weer op. Makkelijk hoor. We eten bij een typisch Caribisch restaurantje, La Fe Bumbata. Je zou er eigenlijk voorbij lopen omdat het terras niet erg uitnodigend is. Maar op aanraden van onze gastvrouw gaan we er toch zitten. Allerlei verschillende tafels en stoelen, kleurrijke muurschilderingen en volgens Peter lijkt onze gastheer op Kapitein Iglo. Het eten is echt voortreffelijk. Piet en Ilse gaan voor vis en Peet neemt de specialiteit: kip in kokosnoot saus.
22-02-2016
De volgende ochtend zijn we weer vroeg op pad, we lopen een trail door het nationaal park Cahuita. Je loopt door de jungle met naast je de Caribische zee. We zien weer allerlei dieren. Veel vlinders, apen en zelfs een slangetje. We lopen terug over het strand waar peet nog gauw even zijn schoenen volschept met zeewater. We drinken een vers vruchtensapje in Cahuita zelf. Het is 32 graden, dus snel naar de lodge om nog lekker aan het zwembad te vertoeven. Daar worden we getrakteerd op een vers geplukte kokosnoot uit eigen tuin. Rietje erin en genieten maar.

1. Kees:
    24 februari 2016
    Hoi
    Volgens mij kun je daar ook goed snorkelen. Als het daar net zo spectaculair is als in Belize dan is het zeker een aanrader.