Tortuguero

21 februari 2016 - Tortuguero, Costa Rica

19-02-2016 Tortuguero
Op weg naar Tortuguero aan de Caribische kust. We rijden door het nationaal park Braulio Carrillo. Ontbijten met rijst en bonen doen we in Guapiles. Dan via de rivier naar de evergreenlodge. In de boot hebben we al snel in de gaten dat we  de  "jongeren" in het reisgezelschap zijn. Het lijkt wel of we op pad zijn met de ouderenbond. Dit is de enige trip die we maken met een reisgezelschap, hierna krijgen we onze eigen auto. De lodge en de omgeving er omheen is prachtig. We settelen ons en kijken even rond. Na de lunch gaan we met een bootje (er zijn hier geen wegen) naar het plaatsje Tortuguero. Dit ligt op een landtong van 900 meter lang en 70 meter breed. Klein maar fijn zullen we zeggen. Er is een lagere en middelbare school, ziekenhuisje, politieburo, supermarkt en souvenir winkels. Het  dorp telt 1500 inwoners  die veelal werkzaam zijn in de toeristen industrie. Het eilandje bevind zich tussen de Caribische zee en de rivier Tortuegero. De huisjes hebben de typische Caribische kleuren. Bij terug komst bij de lodge pakken we een terrasje met uitzicht over de rivier en de jungle aan de andere kant. Wie doet ons wat. De volgende ochtend om 5.45 op pad met een kano en onze gids Rae. Hij verteld ons alles over de flora en fauna van de rivier. Het was prachtig, leguanen, kikkers, spinnen en mooie bloemen en planten.  Rond acht uur schuiven we aan voor het ontbijt, met het gevoel of we er al een dag op hebben zitten. In de buurt van onze lodge zien we nog wat blue jeans kikkertjes. Rood lijfje, met blauwe achterpootjes, vandaar de naam blue jeans. In de middag hebben we per fluisterbootje de rivier bezocht. Het was prachtig, veel hele mooie vogels, aapjes, leguanen en een kaaiman gezien. En een prachtige natuur. Dit was het vanuit Tortuegero, groeten van Peter,Piet,Ilse en Cathy

1. Petra Ossenblok:
    21 februari 2016
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat daar. Op de foto's te zien ziet het er daar echt heel mooi uit. Geniet van jullie vakantie. Gr Petra
  2. Marian Kuijpers:
    Wat een avontuur!!!
    Ziet er allemaal prachtig uit.
    Ik ben wel een beetje jaloers op jullie korte broeken. Het lijkt hier wel herfst dus geniet...
  3. Caro:
    prachtig!
  4. Caroline:
    Ziet er prachtig uit
  5. Wies:
    21 februari 2016
    schitterend bij jullie, wij hebben heimwee naar Martein ,zijn eiland, dus als jullie terug zijn dan kunnen jullie ook genieten.
    Ilse, veel plezier, daar.
  6. Judith:
    21 februari 2016
    Wat onwijs gaaaaaf!! Super leuk om mee te lezen met jullie avonturen.
  7. Wies:
    22 februari 2016
    Ilse, ik heb reactie geplaatst, maar het is weg. Geniet van de mooie natuur.
    Liefs, mama
  8. Hans van Gorp:
    22 februari 2016
    Hey wereldreizigers. Zo te zien stellen jullie het prima daar. Temperatuur OK, stemming prima, een prachtige natuur en dit is nog maar het begin! Geniet van dit alles en schrijf het op deze site, dan genieten wij met jullie mee.
    Vergeten jullie niet de bloopers te bewaren?
    Veel groeten uit een kil en nat Waspik.
    Hans en Diny